سیلواناسیلوانا، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 26 روز سن داره

سیلوانا(دختر بهشتی )

هفته سی و سوم

1391/7/30 13:42
427 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزیز مامان، سلام دخمل مامان، سلام یکی یه دونه مامان

امروز من و شما رفته بودیم آزمایش قند خون بدیم یه کم دیر شد و به این خاطر نتونستم اول صبح بیام و برات پست مربوط به هفته 33 رو بگذارم.

عزیز مامان امروز شما هفته  رو به سلامتی پشت سر گذاشتید و وارد هفته  از زندگی مخفی خودتون شدید.

و اما تغییرات شما در این هفته:

در این هفته جنین سی و سه هفته است. اگر امکان داشت که دست جنین را بگیریم، جنین می توانست دست ما را فشار دهد. ناخنهای پا آنقدر بلند شده اند که از انگشتان بیرون آمده اند. بند ناف نیم متر طول دارد و 1 تا 2 سانتی متر هم پهنای آن است. فشار داخل بند ناف و لغزندگی آن مانع از گره خوردن آن می شود. اما اگر هم این اتفاق بیفتد به طور معمول خودش باز می شود. جنین از بند ناف به عنوان اسباب بازی استفاده می کند و آن را می جود، اما نمی تواند آنقدر محکم بجود که به بند ناف آسیبی برسد. در هفته های آخر حاملگی جنین بیشترین وزن را می گیرد و گاهی بیشتر از 200 گرم در هفته چاق می شود.

عزیز مامان، من همیشه به این فکر می کردم که تنهایی توی شکم من چکار می کنی؟ حوصلت سر نمیره؟ خیلی خوشحالم که واسه خودت اسباب بازی داری و کلی باهاش سرگرمی.

در این هفته وزن كودك شما كمی بیشتر از 1810 گرم و طول بدن او (از سر تا پاشنه پا) حدود 43.7 سانتی متر می شود. چروكها و همچنین رنگ سرخ پوست او كمتر شده و در حالی كه اكثر استخوانهای او در حال سخت شدن هستند جمجمه او هنوز نرم بوده و استخوانهای جمجمه كاملا به یكدیگر نچسبیده اند. این امر به او كمك می كند تا راحت تر از مجرای زایمان عبور كرده و به دنیا بیاید.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان کوروش
30 مهر 91 14:24
به به ، به سلامتی
انشا... ازمایشت اوکی اوکییییییییی باشه عزیزم


ممنونم
ان شاا...
مامانی
30 مهر 91 14:29
مبارکهههههههههههههههههه


الهام
30 مهر 91 14:31
33 هفتگیت مبارک باشه نی نی کوچولو میخوای طبیعی زایمان کنی؟همه جا واسه طبیعی کلاس میذارن؟نمیترسی؟منم میخوام طبیعی زایمان کنم ولی شوهرم فعلا مخالفت میکنه.دیگه چه کارایی برای زایمان طبیعی انجام دادی؟
مامان نسرین
1 آبان 91 15:02
33 هفتگیت مبارک خاله جون قربون شکل ماهت .
مامانی نگرانت شده بودم نمیدونم چرا خدا رو شکر که خوب و سرحالی


ممنونم از اینکه نگران من بودید
فسقلی مامان وبابا
2 آبان 91 17:20
سلام و صدتا سلام به شما دخملی ومامانی
33 هفتگیتون مبارک باشه


ممنونم عزیزای من
مامان نوشی
7 آبان 91 11:47
33 هفتگیت مبارکککککککککککککک