سیلواناسیلوانا، تا این لحظه: 11 سال و 4 ماه و 26 روز سن داره

سیلوانا(دختر بهشتی )

هفته سی و چهارم

1391/8/8 9:33
390 بازدید
اشتراک گذاری

سلام گل من، سلام دختر مامان، سلام عزیزم قلب

با توجه به اینکه روزهای آخر هفته سی و سوم رو توی بیمارستان بودیم ولی امروز که روز اول از هفته  هست رو، خدا رو شکر که حالمون خوبه و اومدیم سر کار.تشویق

و اما تغییرات شما در این هفته:

در این هفته جنین سی و چهار هفته است. جفت که زمانی وزنش از خود جنین بیشتر بود، حالا یک هفتم وزن جنین را دارد. دستگاه گوارش و دل و روده ها هنوز کامل نیستند و در واقع وقتی که بچه به سن سه تا چهار سال برسد کامل می شوند. حالا 15 درصد از وزن جنین چربی است. با آن که در بدن جنین چربی وجود دارد باز هم پوست صورتی رنگ است. این به آن دلیل است که رگها بسیار به پوست نزدیک هستند. چروکهای روی پوست در زانوها، مچها و گردن به وجود می آیند.

 وزن كودك شما به 2155 گرم رسیده است و اندازه بدن او هم حدود 45.5 سانتی متر شده است. لایه های چربی كه برای تنظیم دمای بدن او بعد از تولد مورد نیاز است در حال كامل شدن هستند كه در نتیجه بدن كودك شما حالت گردتری به خود گرفته است. سیستم عصبی مركزی او در حال تكمیل شدن است و اكنون ریه های او كاملا رشد كرده اند. اگر از احتمال بروز زایمان زودرس نگران هستید باید بدانید كه تقریبا 99% از كودكانی كه به این مرحله از رشد می رسند در خارج از رحم نیز قادر به ادامه حیات خواهند بود و بسیاری از آنها به عوارض درازمدت ناشی از زایمان زودرس مبتلا نخواهند شد.

دختر گلم یک هفته دیگه به دیدن روی ماهت نزدیک تر شدیم و من و بابایی از این بابت خیلی خوشحالیم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان کوروش
8 آبان 91 9:40
خدا رو شکر که مشکلی برات پیش نیومد
نگرانت بودم اومدم دیدم آپ کردی خوشحال شدم


ممنونم ازتون لطف دارین
مامانی
8 آبان 91 10:13
مبارکههههههههههه عزیزم

ایشالا به سلامتی بیاد بغل مامانیش


ممنونم مامان طه جونی
زهرا
8 آبان 91 10:14
خوشحالم که بزودی با نی نی ملاقات داری. حالا حتما هی میری تو اتاقش و هی وسایلشو نگاه میکنی. من تازه هفته 15 هستم. حالا مونده تا فسقلی رو ببینم!!!!


شما هم چشم به هم بزنی نی نی میاد بغلت گلم
ان شاا... به سلامتی میاد بغلت عزیزم
مامان نسرین
8 آبان 91 11:30
خیلی خوشحالم که برگشتید انشاالله دیگه ناخوش احوال نشید و بتونید حسابی به نینی ناز ما رسیدگی کنید . 34 هفتگی فندق خوشمزه مبارک باشه
آخ جون یه هفته نزدیکتر شدی


ممنونم ازت نسرین جون